01 Jun, 2011

Dah start kerja....

FUH!!!!!!!
3 bulan cuti bersalin
skung kena g kerja baliklah...
heheheh kerja owhh kerja......
Masuk opis tgk keadaan sekitar opis nmpk samer jah... xdak yg baru poun.... cuma ader staf baru jew.... ngeh3
So semua kengkawan opis ucapkan " Welcome Back"
huhuhu...wah semangat tau datang kerja hari first nie....
BB Twin tok deorg jaga(a.k.a. Mak saya)

Day 1

Time lunch jah aku call tanya mak aku pasai Twin lah ok @ x..???
Mak cek kater ok jah xnangis sgt bebaik jah... tido.....
Fuh!!!! Lega dengar... Bukan aper mak ngan adik aku jer jaga deorg...
Tetiba jah petang tuh dalam kul 2.30 ptg cam tuh la... acik haku(a.k.a. mak menakan kat kmpg)
cal dengan suara nageh2 nih.... cakap pon xberapa clear...Dr pengamatan kedengaran akulah dengaq acik mengatakan bahawasanya atuk aku penat @ tenat.... dengar yg belakang jah nat2.... so untuk mengompomkan balik aku call balik tanya hal sebenar...

Kali nie call auntie aku lak(kebetulan dia ader kat sana).. auntie bgtau yg tok dok meracau cakap bukan2 sbb dia sakit kepala yg amat sangat so dia xtahan dah tuh yg merepek....
Untuk makluman tok aku umur dah masuk 82 tahun... so susah hatilah aku pon bila dengaq macam tuh sbbnya dia satu2nya tok yg ada skung... aku pon call mak aku kat umah bgtau keadaan tok... so dia pon mulalah susah hati... aku decide balik awai bgtau kat patner sebelahkater ader emergency so oklah balik.... on the way balik tuh aku rojer semua family bgtau.... so lepas jah magrib kami bertolak p hospital parit buntar,perak..

Tok ditempatkan di dlm emergency room keadaan dia stabil tp kulit dia kekuningan sbbnya kekurangan darah yg banyak sampai low... tuh sbbnya dia meracau sakit kepala & pening... tok xbukak mata pon , cakap po dak  just hangguk @ geleng jah..sian sgt....
Dalam kul 12.30 baru sampai umah....so amatlah letih...huhhu

Day 2

Hari nie pon janji gak ngan gegurlzz jgn nagis tau mama nak p kerja.....maser pagik2lah....
sampai tghari call g tanya khabor... khabor nya xbek deorg buat perangai..tido kejap2 jah... buli ha.... ish,ish,ish dah la mak aku duk isau sal mak dia ha.....  takpalah sib abah xp kerja leh la tolong pujuk2 deorg.... balik jah kerja cepat2 aku balik umah... tgk keadaan deorg... belum pon sampi depan umah dah nmpk dah si kakak di dukung abah aku kat luar umah.... hehehehhe
dan gak bawak dia g round taman dulu....nek keta...hahaha buat dono jew....nak kena nie anak mama ... tanya mak perkhabaran tok camna... mak aku kater tok masuk spital balik sbb darah dia turun g... tp ader mak2 menakan len duk temankan... so takpalah kalu ader hal2 teruk deorg akan bgtau..... lega dengar...







Tiada ulasan:

Catat Ulasan