06 Jun, 2011

1st Annyverserie kami....



1st time meyambutnya bersama suami tercinta & anak2 yg disayangi.... Alhamdulillah atas rezeki-NYA aku dapat merasa semua ini dalam usia yg muda....

Percintaan kami selama 4 tahun akhirnya membawa aku dan dia mendirikan masjid..
Aku dirisik, ditunangkan dan seterusnya ke jinjing pelamin bersama org yg aku sayangi... walaupun pada awalnya ditentang oleh org tuaku tp atas berkat doa kepada-NYA aku dan dia bersatu jua..... Hadiah tak ternilai & xboleh dinilai dengan wang ringgit... Kenangan demi kenangan mula berbunga dengan indah ..... :)



Memang kami xjangka kenangan & kegembiraan kami dia alam berumah tangga akan terus mekar mewangi, manakan tidak berita gembira pula singgah..
Aku disahkan hamil cukup2 sebulan selepas kami dinikahkan....wahhh bertambah gembiralah hati kami berdua.... xsangka secepat itu kami dikurniakan rezeki anak...
Berita ini disambut baik oleh kedua org tua kami dengan perasaan syukur... Tak sudah dengan itu apabila usia kandungan mencecah 4 bulan aku dikejutkan lagik dengan berita mengemparkan...

Apa kembar..????? Ya aku disahkan doktor hamil kembar..... biar betul..????
dan jika betul aku amat2 bersyukur..... rezeki bertambah2..... ibu bapaku juga bagaikan tidak percaya dengan perkhabaran ini... tp hakikatnya memang aku hamil kembar...
perasaan mengandung kembar amatlah seronok, ader jugak peritnya fuh!!!! yg raser saja tahu macamana mengandungnya kembar.... Awal2 kehamilan alah muntah yg teruk sampaikan berat badanku susut mendadak..... Menangis dengan teruknya setiap kali muntah (macam nak terkuar isi perut)....Pernah dimasukkan air dalam badan di  hospital.... namun masih kuat pergi kerja....

Diminggu2 akhir mengandung tidak lena tido disebabkan kesakitan belakang yg teruk, pusing kanan xkena pusing kiri pon xkena... semuanya serba tak kena..hahahha lawak pon ader bial teringatkan balik kenangan nie..... Mc xyah cita rrr selalu gak....jalan pon xyah cita dah macam penguin ha....dahla opis atas bukit....

Tapi semuatuh ilang bila nak melahirkan bb twin.... sakit hanya 3 jam dan selamat melahirkan NUR DHIA ARISSA 2.2KG & NUR DHIA MALISYA 2.4KG secara normal... xsangka hinggatkan nak kena bedah..selamatlah lahirkan deorg secara normal....semuanya mudah....syukur sgt2....



So anniversary yg PERTAMA ini kami bukan sambut bertiga tetapi berempat....heheheh
Harapan mama & babah ... anak2 mama & babah jadik anak2 yg solehah.... Amin...


Lalala: Babah blanja mama beli kasut jah.... pastuh mama blanja babah mkn MCD.... yg penting kasih sayang antara seorg suami & isteri mestillah mencukupi.... ngeh3


1 ulasan:

  1. sedih aku baca cita hang..wpun cita x sdh..sbb terharu wei..hahaha cita anniversary kita lbh krg sama..cuma aku sambut ber3 hang ber4.. Anyway happy anniversary as n ayie..moga mahligai yg dibina akan kekal hingga ke akhir hayat ++ dgn kehadiran 2 permaisuri kalian ..Amin

    BalasPadam