13 Mei, 2015

10 weeks already


Hai u olls....
Hari tuh masa 1st scan memang xberapa jelas nampak janin
Just nmpak kantung yg bulat elok
Even heartbeat pon xnmpk sgt...
Baby sangat kecil yelahhh masa tuh baru 6 minggu...

Tapi bila 2nd scan baru2 nie ..
Jelas baby membesar dengan baiknya....
Dah kelihatan bentuk rangka manusia...
Siap bergerak aktif lagi hehehehe...

Patut kena membesar degan sihatnya
sbb asyik makan jew dia ha...
Makan xbanyak tp kerap lapar...
Harap baby teruskan membesar dengan sihatnya....
Amin....

MAsa scan nie jugak dapat tentukan baby hanyalah 1
Tp kawan2 cek duk kata kemungkinan 2 hahahah
dah org cakap 1 xmau percayalah pulak...
ermmmm korang memang merapu jah tahu...
Biarkan itu semua doa sahabat....
Tp kenyataan bukan mudah untuk mendapat kembar...
HAnya yg terpilih sahaja....

Itu kisah yg didalam perut...
Yang nie yang diluar perut plak...
Twin dengan kisah "xmau p sekolah"
yang paling teruk akan meragam waktu pagiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
adalah si kakak.... aduhaiiiii....

Asal bangun jah dari tido akan terus merengek xnak p sekolah...
Boleh dikatakan dari awal tahun hari tuh g dah gini...
skung dah masuk bulan 4 dah pon...
masa awai2 tuh cek masih leh kawal marah ...
Tp bila berbdan dua nie nak kawal tuh payah sbb kita pon ngan penat alah semua
dah dia plak duk buat perangai .... ahhhhh sudah....

Macam pagi nie memang dia teruk2 nangis...
kita pakaikan baju dia buang baju....
last2 melekat bentuk penyangkut baju belakang badan...
dah tuh xjugak serik....
kena terkam ngan cek .... geram sangat...
Kalau dia xp sekolah sbb tiada alasan memang si adik pon sama ikut...

Kalau berlembut nantie2 dia buat lagi...
nangis2 teruk xyah p sekolah...
tp itu masa ada mak cek duk pujuk dia...
last2 heret dia masuk keta tau pon diam...
twin nie kalau dengan cek jah memang perangai elok...
xberani langsung yelah mak depa cam rimau...

Kalu dengan babah depa, mak cek, abah cek memang naik setakuk...
so caranya jauhkan deorg dengan mak cek jah elok lah perangai....
On the way nak hantar p sekolah tuh...
berhenti tepi jalan jap bacakan doa di ubun2 kakak & adik bg dia mendengar kata..
menangis cek masa baca tuh...
sbbnya mak mana suka2 pukul anak kan...
sedeh sgt aku terpaksa pukul dia...
tp tulah xnak dengar g cakap mama.... huhuhuuhuhuhu

so pagik2 bising umah cek dengan budak nangis dengan mak budak duk jerit2 marah..
Hari2 cam nie jenuh la alahai....
cepat2 la habis semua nie......
en.somi aku pon dah tinggi suara pg tadik sbb duk marah anak dia...
ala jgn duk ikut sangat budak tuh nantie g susah nak bentuk...
entah la.....kakak2....................

seee u olllsss....

22 April, 2015

Tekak xok.............


Hai u ollssss
Disebab kan terlalu kerap ludah...
Tekak mula kekeringan & gelema (kahak) pon mulalah berkumpul disamping
dengan telinga bengang & bercakap dengan nada sengau....
Huhuhu sejak dah tahu kehamilan nie
Suhu badan memang panas jahhhh............

Sampaikan tahap nak telan air liur pon xleh sbb kahak berkumpul di tekak...
kalau baung melalui idung kan ijau2 jah keluar...
So memang kahak tuh banyak kat tekak tuh nak nafas dalam keadaan baring kadang terganggu
Huhuhuhu.... so penyelesaian dia adalah ubat cair kahak...
dan sebijik mkn jah alhamdulillah dah beransur pulih...

Tp tekak masih terasa kasar...
Inilah penyebab muntah plak...
sbb tekak xselesa rasa cam ader benda... susah2 kita nak
buangkan dia sekali muntah terus... pastuh baru ok... huhuhu
xsukaaaa muntah..... :(
huhuhuhuhuhu

Kali nie memang jarang nak muntah sgt...
xmacam dulu... mkn kurang sgt.... skit2 jah mkn...
Nasik memang xlalu sama jugak macam dulu....
dan berat menyusut ke 63.4kg .... yeayyyy turun g...
Yang xturun adalah perut... ermmmm
Member pon ngandung lebih kurang sama tempoh
Nak cukup 2 bulan tp perut dia xnmpak g buncit nya...

Tapi aku nya perut nmpak ketara sangat... dah cam 4 bulan...
Ermmmm apakah..???
Ntah la skung nie perasaan tuh cam takda...
nak kena tunggu scan bila dah dekat 10 weeks tuk tahu status...
samaada kembar @ tidak....?????

Agak takut tuk tahu keputusan tp berharap baby sihat hendaknya...
Minggu nie keletihan tuh dah macam berkurangan dah... tp still ader
letih tuh... malas tuh... masih ader.....
Harap cepatlah pulih macam biasa balik tenaga nie.....
Amat memerlukan... kesian twin... mama xlayan.. maap la anak...

Kali nie masih rajin bermake-up bagai...
berseri2 jah muka... kadang pucat pon ada...
dalam kepala otak macam2 nak kena buat...
tp badan macam malas nak gerak tuk melaksanakan tugas...

Huhuhu setakat nie rajin mai keja jah tuh pon terpaksa mai....
kalu cuti memang melingkaq jah kat umah...
malm baru nak kuar umah... kalau siang jgn duk harap la....
huhuhuh ok lah
sekian saja siaran kali nie
Kita sambung kendian yer
Bye......................


10 April, 2015

Rutin melawat klinik


Hai u olsss...
Selamat pagiii...
Entry hari tuh berkenaan dengan nak bukak buku pink...
So al kisahnya walaupon malas nak pergi tunggu & bukak
Tp still kena jugak bukak sbb nak tau brapa weeks kan..???

So mengagahkan diri jua p klinik desa sungai ara tuk bukak..
Xsalah p nya hari khamis dan bukan hari ibu ngandung plak tuh...
Maner tahu dah almost 4 tahun ++ xmelawat klinik...
Last sekali pon time chek-up budak2 tuh maser umur 2 tahun... pastuh terus xp dah..

Ok sambung balik cerita...
Masuk tuh ngan muka penat & kesian (buat2 k)...
nak bukak buku...

nurse muda : Akak ader bawak x sijil nikah ori, salinan ic suami & sendiri..???
aku: erkkk.. xbawak sbb xtahu...
nurse muda: anak ke berapa ye..???
aku : anak ke-3 , second pregg..
nurse muda: sebenarnya hari ibu mengandung hari selasa & rabu saja... nantie akak mai lain la..
aku: erkkk dik xboleh ka bukak skung sbb saya kerja ingatkan leh bukak hari nie dah 3 klinik saya pergi deorg suh datang sini...
nurse muda: ermmm jap ya kak...
Aku: ok .... plah duduk jap ...
nurse senior: Ha hasniza ya... awat xkenai saya ka..???
aku: erkkk(bingung jap, sambil senyum2)
nurse senior:kalau ikutkan xboleh tp saya kenai awak... awak yg dapat twin kan ritu..??/
aku: haah kak...
nurse senior: Takpalah sbb saya kenai awak kita tolong awak bukakan buku ...
aku: terima kasih kak..
nurse senior: p kencing & timbang berat..
aku: ok kak....

Nasiblah kak nurse senior masih ingat aku... lepaslah buat buku pink kalau xjenuh nak menunggu
reramai plak...
2 minggu lepas tuh kena p jumpa doc kat klinik kesihatan bayan baru lak...
Tuh leceh dia... 2 klinik kena p melawat... klinik desa xdak doc just nurse tuk cek2 biasa jah
Dan bila kena jumpa doc kenalah p bayan baru... so memang ramailah
walaupon terpacak kul 8pg dah ader dekat 20 org dah kat depan ha...

Kalau nak cek air kencing ,darah tuh kejap jah la jugak tp nak umpa doc tuh scan ya ampunnnn lambat k... baru nie kena dah dekat 1 jam lebih gak lah tunggu tuk scan tuh
dah la xmkn pg g... duk telan air jah... xtahan dah g beli kat luar klinik air kotak ngan roti..
Nasiblah kak tuh ader jual kau... kalu xkebulur ha tunggu....

Nak scan kejap jah... nampklah karung dengan jelas cam besar jah karung tuh..
janin xjelas sgt sbb masih kecik... kalu ikut kiraan dari tarikh 1st period tuh dah 9 minggu...
tp kalu ikut scan doc kata dalam 6 minggu.... sama cam aku kiralah(ikut tarikh start proses)
Nantie kena scan len sebulan g.... dah besar skit nantie jelas skit..
So due cek adalah 26/10/15.... terawai plak dah.. bajet bulan 11 agar sama en.somi
Tp en.somi xkisah pon bulan apa janji sihat jew....

So far tgk 1 jah la... sbb still kecik even heartbeat pon xnampak jelas
Hahahaha kalau nak tahu twin @ tak kena tunggu 3 bulan keatas k...
dan kalu twin again pon aku xkisah sbb dah ader experince kan nak handle camna...
Tppppp nakkkk sgttt boboy...... hehehehe
Semoga dapatlah boboyyy...... aminnnn....
korang doa2kan lah sama yer semoga dipemudahkan semuanya...

Opss gambar scan lupa nak buh...
tlah kami buh na....
Alahan so far loya jah... muntah sekali dua...
Makan xlalu nasik...(dulu pon sama)
Agaknya aku kalau ngandung nasik memang xmkn kot...
makn mepeks jah... suka masam & masin
Maniss xsangat....
air liur yang xtahan.... banyak sampai xleh nak nelan ha.. so keraplah meludah huhuh..
Malas xyah kata.... kesin twin aku xlayan sgt...
Babah depa ngan tok jah layan....
Kerap dahaga.... sampai kering bibir kalu tahan xminum air...

Berat pon dah turun sbb makan dalam kuantiti yg sedikit...
last timbang adalah 66 kg skung dah 64.3kg... good... hahahah
Tuh jah kot tuk hari nie...
Nantie update len k...

02 April, 2015

Bila malas melanda...


Hai u ollsss sambungan cerita sebelum nie noh...
hehehehe

Kan entry lepas cakap nak p cek klinik nak p tgk brapa weeks kan...
Plah dengan rajin nya klinik dekat ngan opis...
Lepas hantar je bebudak p sekolah...
teruskan perjalanan ke klinik....

Sebelum tuh dah mintak no alamat rumah mak mentua..
Sbbnya nak guna supaya bila cek-up nantie klinik nie senang xramai org...
So dah buat cek upt semua then pegawai perubatan suh p jumpa doctor bertugas
tuk cek kandungan...
So kalu jumpa doktor nie memang berenjam jugaklah tunggu kan
dengan xmakan breakfast g...
perut pon dah keroncongan dah....
Cian baby adam(nak2 boy kalau bole)

Tunggu punya tunggu nurse panggil nak tanya detail peribadi...
Bila tgk alamat jah dia kata "duk flat ye..."
Then saya yg xtahu nie pon jawablah  "ehh xlah umah kampung..."
Then jadilah persoalan disitu...
"Nie alamat flat nie bukan umah kampung..."

Akuuuuuu cammmmmm ...................................... jap
"ha takpa sat saya call husband tanya len..".
Call lah dia tanya alamat umah mak betul2 apa???
Dia kata yg tuh la...
KAmi kata bukan tuh alamat flat...
then dia kata depa memang guna pakai alamat tuh.....

Dah start cam nak bengang gaklah kat en.somi nie
Pastuh kata kat nurse "deorng guna pakai alamat nie jah.."
Pastuh nurse tuh kata cam xboleh la sbb nak nak p buat lawatan kat umah xsure
Umah kat mana ha.....
So cammm ................. jap
Then jawablah... "ha takpalah kalau macam tuh"

Aku pon keluar dr klinik tuh dengan perasaan dah marah dah...
Yelah dah la xbreakfast pastu dah menunggu 2 jam kot kat situh...
Tetiba jah xleh nak bukak buku atas alasan en.somiku bg alamat xbetoiiiiiiiiiiiii......
Aaarrrrrrrrgggghhhhhhhhhhhhhhhh.................................. memang marah la..

Masuk jah kereta terus hentak2 stereng(keta xjalan g)
lepas tuh call en.somi terus marah2 dia sbb alamat dia bg xbetoi....
tp percakapan tuh memang xjelas lah sbb duk nangis ...
Huduh betoi perangai kan tp emosi memang gila2 sbb pregg kot kan..
Huhuhuhu nasiblah sapa suh bg alamat xbetoi...

cakap jap jah sbb xleh nak cakap lama...
pastuh xhabis g... sms lak ha...
tulis ayat bg dia sakit hati & merepek jah...
en.somi lak............ biasalah dah salah kan...
Buat2 sabarlah dengan marah aku nie.... cessss
last sms aku ke dia .... jgn call dah, nak langgar keta bg kemek...
hahahaha poyo jah bahasa....

Balik opis sambil duk tarik hembus nafas... bg tenang...
sian adam dalam perut....
sampai opis buat2 kerja... dah tghari skit dah tenang dah....
petang tuh pon dah ok emosi...
sampai umah terus tertido....
sejak dua menjak nie asal aku baring jah mesti tertido...
Letihhhhh jah memanjang...................

Tetiba dengar suara en.somi duk panggil...
Buat xtahu jah xcakap walaupon dia duk cakap....
pastuh tetiba lak teringin nak mee kuah ngan telur pecah dalam...
ermmmm dah nama pon teringin kan...
si adam dalam perut bukan main g dia duk bunyik....

So bangun mandi, then terus cari en.somi kat luar umah...
asalnya niat xnak cakap tp dah lapo
tercakaplah jua.....bgtau nak mee kuah...
nak sekarang... en.somi pon nak tebus salah dia iakan aja...

Tppppppppppppppppppp... kedai nak g beli tuh dekat jah...
Duk lah tunggu kat umah dekat sejam dah... lambat..
Dia menyembang lak masa p pesan... ermmmmmmm
dah aku duk lapo ko p nyembang lak ha...
Nasib  baik lah xngamuk plak....
dapat mkn jah terus p dapur makan....
senyap2... masuk jah mulutttt eeeerrrrmmmmm sedappppppppppnya...

hahahahahaa
gamaknya tuh nikmat makan kalu kita ngidam makanan yg kita nak........
puas hati gila mkn heheheh..
Tapi memang asyik ngatukkk jah... time opis hour pon..
kalu boleh lari jap p lena 15-20 minit kat bilik sembahyang...

cam kes semalam tetiba jah teringin takoyaki...
Tp jual kat pasar malam pada hari jumaat.. so nak kena nunggu nau....
so petang tuh ganti makanan tuh ngan nasi goreng danging merah...
ermmm kegemaran nie.... tp bila mkn xsesedap mana..
sbbnya dia xngidam nak makan nasi goreng....hahahaha

tp dah lapo perbis gak setengah...
Skung nie pg dah kurang mkn... dan xlalu nak mkn sgt...
Tghari pon xterasa lapo dia... bolehlah mkn ringan @ berat...
Tp bila balik kerja memang dia lapo kaw2 punya...
huhuhuhu sabo jah la...
so far muntah xdak g,pening2 ader gak skit,angin perut sentiasa,
sembelit juga la nie... ermmmm...

So habis kes di klinik kesihatan dekat opis p plak tanya klinik kesihatan bayan baru ..
klinik nie ikut alamat umah cek sendiri...
Tanya jah dulu..
nurse situh cakap xleh bukak kat sini.. kena p klinik desa
sungai ara... sbb ikut kawasan/daerah plak... uhuhuuh
Both klinik nie memang ramai org...

So masalahnya.. umah cek ditengah2 diantara bayan baru,sungai ara & relau..
Sepatuhnya 3 klinik nie cek leh p sbb dalam lingkungan yg sama jah...
Tp entah la kenapa deorg nie xbg kelonggaran skit pada cek...huhuh
Just nak tahu minggu jah kot....

so skung cek dah malas nak g klinik...
suk makan asid folic jah...
then tunggulah baby adam besaq skit kot baru nak p rengister buku pink... haiya..
harap baby adam sihat ye nak....


30 Mac, 2015

Waiting...


Hai u olss....
Lamanya xupdate blog kan... terasa sangat kemalasan semenjak 2 menjak nie...
Ermmmm apa yang waiting...???
heheheh meh baca meh...

Bulan 10/14

Tarikh akhir IMPLAN yg ditanam dibawah lengan setelah 3 tahun pakai adalah
10/10.....
Pesan doc kena tunggu period datang then baru boleh plan new baby
Hehehe...
Tp tahun 2015 IMPLANO akan naik harga dah dari rm300++ ke rm500
Huhuhuh
Tuk proses buang IMPLAN plak kena charge rm100.00
Semua nie buat kat LPPKN...



Bekas kena bedah kecik tuh skit jah... beberapa hari ilang...
Lepas dr tuh pergi mengurut sbb belakang badan terasa lenguh2..
Dan nak readykan keadaan rahim jugak....
Kak mengurut kata rahim semua dalam keadaan ok sihat..
Pastu kak tuh kata g kemungkinan next pregg pon leh dapat twin g...
Dari pengalaman & firasat dialah...
Apa pun kita doa kepada Allah agar semuanya dipermudahkan.... :)

So bila jah kawan2 dah tahu IMPLAN dah bukak 
mulalah duh wish suh ngadung... hahahahha
Biasa2.............

Bulan 11/14 - 12/14

Last p adalah pada awai bulan 10 hari tuh...
Tunggu bulan 11 punya p xmai2 pon... ermmm gelong dah upanya..
Yelahhh dah 3 tahun kau xdatang p...
Yup masa pakai IMPLAN tuh awai2 jah normal p..
Lepas 6 bulan terus dia rehat sepenuhnya...
Kalau aktif baru dia turun... tp cukup harilah....

Kalau xaktif xdak p langsung... so 3 tahun kau posa penuh..
hehehehehe best xyah kalaut ganti posa...
Ok bab tuh...
Then pada awai bulan 12 baru mai p
Tuh pon lepas minum air coke banyak hari...
Terus turun....

Bulan 1/15

Habis jag p bulan lepas 
Dah planning seksiap tuk bulan nie...
kiraan hari subur semua... tp disebabkan terawai hari
hehehe biasalah gopoh...
Kita redha jah tunggu...

Bulan nie p lambat.....
Dan start krem perut berlanjutan 
dekat seminggu gaklah...
Penat....
Dahaga sangat....
Dah lambat dekat seminggu
Bila cek UPT xdak -ve

ermmm tunggu g...
Krem perut masih rasa...
minggu len plak cek pon -ve
disebabkan dah 2 minggu dan perut pon dah kembung
berangin masuk badan...
so cek yg last sekali 3 hari lepas tuh

Just nak conform kan sebelum minum coke
tuk kali ke-3 cek UPT dan -ve jugak....
Huhuhu kecewa sgt...
Tp munkin belum rezeki kot
Bulan nie memang aku asyik marahhh jew...

Kaw kaw gaduh ngan en.somi...
Mak PAk cakap kasar jah kat aku terus merajuk..
Kiranya bebai tuh kuatttt sgt....
Sabo jah la...
Sampai kena p tenang2 kan diri sensorang jauh2....
Org paling risau...
Familylah...... apelah nak jadik kan mana ntah kesabaran tuh p.... :(

So lepas dah conform kan so mulalah minum coke...
Memang xsuka coke sbb akan naik ke hidung kalau terbelahak..
lepas minum 2-3 kali turunlah si p..
1st day banyak kau ngan darah merah gelappp...

Masa p tuh terperasan yang telur tuh cam besarrr dari biasa skit...
Tp memang awai p tuh darah banyak batul keluar...
Ermmm dah lega bila dah p...
dan kembung perut pon dah kurang terus kempis ha...
hahahahahaha,.... 

Ingatkan aku sorang jah memang cam tuh...
tp rupanya member pon sama bila p lewat 
perut kembung teruk... macam dah org mengandung 4-5 bulan ha
hahahaha banyak gaklah org duk tanya dah brapa bulan..???

hahahaha Jawapan dia xdak bulan....... hehehehhe :)

Bulan 2/15

So bulan nie memang plan betoi2...
sbb kalu menjadik bulan nie maknanya new baby akan lahir pada 
bulan 11 sama birthday ngan en.somi....
walaupon asal nak samakan new baby lahir bulan cek iaitu bln 9
Tp sapa kisah... yag penting nak boboy.... heheheheh

So lepas jah thaipusam iaitu 4/2/15 adalah hari subur yg ke-11
so berusahalah dengan en.somi(padahal xrancang ngan dia pon)
sendiri punya plan nie...
then wait....................................................
and wait...................................................








just wait.....................................................





boringlah nak wait..................................................




owhhh sabar jew la...............................................

lepas tuh buat cam biasa... biasa jew....
hari berganti hari....
minggu datang ke minggu...
catat memang kena catat....supaya xlupa...
kan selalu lupa dah skung nie.....

Thennnnn.......................
Mula dapat demam tetiba....
dan xlarat yg amatnya....
Panas dalam badan sampai telingga bengang...
tp kat luar badan biasa jah...

so time demam tuh memang tertidooo jah...
macam teruk sgt padahal xp klinik pon...
makan panadol dan ubat selsema jah...
thenn.......... mai krem perut g......
macam hari tuh gak.... seminggu lebih...
tp berlanjutan g....
Dah tuh breast rasa sakit dan membesar plak...

Perut memang kembung balik
dan yang xtahan tuh kencing kerap sgt...
minum segelas jah pon tp kencingnya bergelas2... hahahhaa
Makan lalu... baru jah mkan boleh mkn g....
then malas.... aduhaiiii makkk malassss bebenor... nak baringgg jah

Basuh baju 3trip pon xlarat gila cam basuh 6 trip...
Hahahaha memang cepat penat....letih memanjang...
then masa dah 2 weeks 4 day dr proses tuh try cek...
line 1 naik terang and g satu kaburrrr sgt... cam bayang2 ha...
kecewalah jugak ... xsimpan lama terus bungkus buang...
sebenarnya salah tuh patut biarkan 10-15 minit kan...

Tp entahlah kenapa hari tuh rasa cam kalut jah buat benda...
tp dalam kepala duk pikir gak...ermmm asal dia blurr sagt..
so excited tuh xdak sgt... buat cam biasa jew...
sampai gamba pon xambik ha...sat kami tunjuk gamba org na...

Ha macam nie ha

Tapi dalam hati masih g kuat mengatakan aku hamil.....
cuma buat biasa jah dan tunggu g seminggu dua plak lah lepas nie....
Mula terasa pening2 lalat...
tapi kejap2 jah la...
So asid folic tuh memang mkn hari2 lah....

Dan malam plak duk baca blog kawan2 mengenai UPT BLURR...
macam2 cerita ada...
macam2 nasihat duk ada...
Layan jah baca tetiap malam...
best lah pulak...

So dah habis seminggu dari cek UPT yang blurr tuh...
p beli g Upt biasa kat farmasi...
pagi2 bangun tido cek.... dan.... tarraa...



Yessssssssssssss its positif...
dan kali nie terang aduhaiiiii ...
seronok jah....
cerita kat en.somi yg masih mai2 bangun tido...
dia kata "Alhamdulillah " ............
Tuh jah.............. ermmmmmmmmmm biasalah lelaki kan....

Apapon gembira sagt... sbb twin pon dah 4 tahun this year..
dah g sekolah.. so memang plan twin p sekolah nak tambah la yang baru...
so dah dapat lah....... "Alhamdulillah"
Tapi xtau brapa minggu g sbb xcek kat klinik gi...
Tgklah bg besar skit baru nak p...

Skung pon duk pening masa duk taip ha....
Heheeheh ok sambung di next entry lak...


15 September, 2014

Memilih sudah...


Assalamualaikumm semua reader...
Yup3....
Usia baru jah 3 tahun 7 bulan...
Cakap dah kalah org dewasa...
Beleter jugak macam org dewasa.... hahahaha
Pening kepala MAMA ....

Peel xyah duk crita...
Sbb memang banyak songeh budak berdua tu...
Kalau dilayan xhabis...
Bab memilih menang dah lama jadik dalam umah nie..
Punggah baju dalam almari selalu sgt...
Xdaya dak cek nak bleter menyusun balik...

Biasalah kan kalau dah namanya kembaq sememangnya mak2
akan memilih sama warna @ design @ lain warna sama design...
Paling tidak pon ader jugaklah iras2 kannnn.......
Disebabkan deorg masih kecil(errmm dari segi umur) so si mak2
akan beranggapan deorang akan mengikut jah pilihan mak2 nie....

Taaapppiiiiii sangkaan itu meleset sama sekali ha....
Rupanya budak perempuan akan cenderung memilih sendiri baju
yang hendak dipakai mereka... dari mak2 depa pilih... huhuhuh
Kecewa MAMA anak oiitttt....
Terus terasa anak dah besaq panjang ha..... huhuhuh
stressss cek nak bg depa pakai baju....

So terjadilah drama ini....
Masa nie nak keluar p ronda2 penang hari sabtu....
Nak p melawat Akuarium Penang(last minit pikir) yg baru bukak tu...
Pagi tuh bangun lewat budak bertuah nie puku 10 pg ha..
Dahtu bangun terus main pistol belon ... sampai 2 kali tukar sabun ha..
Kiranya main sampai habis....
Tuh kerja en.somi suka sgt melayan budak2 nie beli mainan...

So dah habis main tuh adegan pujuk memujuk mandi cara baik dijalankan...
Si adik yg mendengar kata mandi dulu...
Si kakak masih xmo masuk umah... nak men g... ok biarkan dulu..
Habis jah adik mandi pakaikan dia ngan baju gaun raya yg masih blum pakai...
bukan main seronok jah si adik...

Habis uruskan adik si kakak lak...
terpaksa keras skit nak urus dia mandi sbb banyak peel dia...
habis jah mandi nak pakaikan gaun yg sama cam adik...

nie ayat dia kata
Kakak :"Kakak nak xmo pakai baju nampak ketiak......."
Mama: takpalah nampak skit jah tgk adik pakai cantik jah ha....
Kakak: xmoooo baju nie...... nak baju len...
Mama: cubalah pakai baju baru cantikkk nie...
Kakak: xmooooo (sambil berlari ke ruang tamu dalam keadaan bogel)
Mama: yelah2 xmo sudah nak baju apa mai tunjuk....
Kakak: Nak selua panjang cam babah...
Mama; ha la(sambil duk carik baju dalam almari)

Dah tuh dan jugak lagi dia perli adik dia....

Kakak: adik nmpak ketiak la baju nie...
Adik: "takpa adik tutup cam nie(kepit) xnampaklah ketiak..
Kakak: Kalau angkat tangan nmpk ha...
Adik: -_- takpa baju nie baru....

Sabo jah la ngan budak2 nie.... so pakaikan apa yg deorng nak suka hati...
Mama malas nak bangkang kan satu umah jugaklah depa xpakai baju...

Nielah fesyen sendiri nak pakai...

Dah habis bab baju kami pon bertolaklah kesana...
Cuaca mendung.... sesampai jah bas rombongan ader 5 bijik...
Kereta banyak jugak bijiknya.. hehehe
Masuk dewasa sorang rm4.00 shj...
Budak2 bawah 6 tahun adalah percuma...

Sebaik melangkah masuk si adik buat hal plak...
Nangis2 suh en.somi dukung xnak jalan... ntah kenapa pon kami xtahu...
nasiblah si kakak ok jah...
kalau idak xkuasa MAMA nak dukung bagai ......
Agak stress hari tuh nak bawak deorng p berjalan nie...
Masing2 mood xbaik....









anak babah





Si adik dari awal masuk sampai nak balik en.somi dukungkan...
Nak suh dia tangkap gambaq ngan ikan pon takut.... haih la...
maser g langkawi dulu ok jah masuk Underwater World sana...
Feeeningg2....................
tuh sbblah gambar dia xbanyak sgt... malas nak tangkap ha.... mood MAMA pon dah larik...

Peel dua beradik sampai ke malam dibuatnya perangai.....
hari yang memenatkan.............



Oksss u olllsssss bye....


12 Ogos, 2014

Raya Tahun ke-4 bersama Twin (2014)


#Flashback 

RAYA 1ST
Tahun pertama raya ngan twin nie masa depa umur 6 bulan...
Masa nie heaven gila shopping baju depa.... Syiokkk sgt...
Dah la pompuan kan baju masyaallah comei2 ....

Dan depa pon time nie blum pandai2 nak memilih... hehehe
Agak kelam kabut jugak time nak bawak balik kampung (masa nie tok masih ada)
Barang depa saja penuh bonet hehehe...
Cuma masa nie cek jah sememeh skit xdan nak vouge2 bagai

baju raya pon xdak ha pakai jah maner yg ader... cian mamanya...
Yang penting anak dulu ha.... 
Dah la sekali dua nak siap sedia... tapi boleh jugaklah...
Masa nie depa boleh meniarap dah...







RAYA 2ND
Tahun nie raya twin dah umur 1 tahun 6 bulan
Dah kuat dah berjalan ha... so mamanya penat nak ngejar...
Tangkap gambaq glah xsenang...
time nie bila kita paksa depa duduk terus meraung2 nangis dia... haih...

so nak senang tangkap jah masa deorng ralit buat hal...
masa nie asyik la meraung jah kalau org tegur @ usik deorng...
Memang xboleh langsung lah nak pegang2 ha...
Mengepit jah ngan cek .... xleh nak buat apa ha...
Deorang penat ngan nangis jah.... sampai semua adik beradik buat dono jah
Hahahaha sampai macam tuh ....

Shopping raya masih g syiok hehehe...
Masa nie cek dah dan carik baju cumanya cek agak gemuk hehehehe






RAYA 3RD
Waktu nie plak twin saya dah masuk umur 2 tahun 6 bulan
Dah bijakkkkkk sesangat.... cakap pon dah lancar saaannnngggaaat.. heheh
Peel xyah critalah... sememangnyaa banyaakkkkk sanggaaattt

Apapon masih seronok shopping baru deorang hahaha...
bertimbun gaklah baju lama atas almari ha... dah semua double2...
Masa nie dah boleh nak layangkan tangkap gambaq...
dah boleh mengikut arahan suh senyum bagai...

Dah tahu apa tuh raya = pakai baju baru... hahaha
Duit raya org bagi seronok sanggat kumpul...
bukan duit tp sampul... hahaha berebut2 ha...
dan juga bersepah2.... mamanya jugaklah duk ngutip...

Kalau balik kampung pon dah boleh main ngan mak menakan ha..
Org ngusik pon dah pandai lawan balik kahkahkah...
Nak raya dengan kasut tinggi... hahaha

 







RAYA 4TH
Tahun nie plak umur dah 3 tahun 6 bulan .. hurmmm jap jah
Mamanya dah susah nak shopping baju comei2...
Sbbnya anak cek nie tinggi & kurus so payah nak carik baju yg sedang...

Baju baby banyakkk comei2... baju tuk umur deorng payah skit nak carik..
So tahun nie cek oder seluar kot online jah.. baju jah carik shopping complex..
Yang lain2 rituh ader gaklah g padang besaq beli ha...
Kegilaan tahun nie aderlah baju pengantin = baju jubah... hahahahaha

Still nak pakai kasut tinggi tp cek xbelikan cam bahaya jah tuk kaki
Kecik depa tuh... kang terpeley-ot kan susah...
cam budak besaq jah depa nie....

tahun memilih baju.. tp tuk baju baru cek yang akan pilih..
Nak pakai @ tak kena jugak pakai...hahahha
sbb mama yag belikan hahahhaa....
Tahun nie beraya penang jah banyak... 
dan xp mana2 sangat pon sbb masih rindukan arwah tok... :(
So sambutan tahun nie agak serdahana jew...

Twin siang malam asyiklahhhhh kira duit... dari 20 keping yg dapat
Last2 tinggai 10 keping jah yg lain terabur mana pon ntah la..
bayangkan sampai tido pon tangan tuh still kira duit... 
hahahahaha haihla anakkkkkkkkk

jom layan













Skung pon raya xhabis g so tunggulah next2 gamba.. heheh

#miss u tok...