08 April, 2014

Bila rezeki datang...


REZEKI DATANG.......
BILA?????? Tiada siapa yg tahu bila???
Hanya ALLAh yg tahu.....

Buat baik dibalas dengan baik, Buat jahat jangan sekali.....
Yerrr aku akui kadang keramahan aku nie memang ternyatalah sangat...
Mudah jah mesra dengan org tp susah plak nak ingat muka @ nama org hehehe
En.somi aku lak selalu jah duk berangan camlah aku dengan kawan2ku kat opis..???

Sbbnya kat umah aku cam kasar & pemarah...
Dia xtahu kat tempat kerja aku seorang yg easy to go jah....
Sbb situasinya lain2 maner leh nak sama2... kan....

Ok berbalik pada tajuk asal kat atas tu....
Sememangnya aku kalau boleh nak kembangkan lagi perniagaan skung nie...
KAlau boleh nak masuk malll..
Xbesar mall dia kecik pon jadiklah....
Tp sebenarnya bukan mudah nak masuk mall nie...

1st Bajet besar..
2nd Persaingan banyak
3rd Kebanyankkannya dikuasai golongan cina
4rd Kalau nak sewa pon sewa dia mahal dr kemampuan org melayu...
5th Keutamaan sewaan untuk org cina...melainkan kedai tuh owner dia melayu...

Sooo..... Aderlah kakak nie kenal maser event dalm USM baru2 nie...
Dia ader menyewa dalam Mall & kebetulan laki dia kena tukaq tempat kerja
Kena p KL so atas keprihatinan beliau memikirkan betapa susahnya kaum melayu nak dapat
meniaga dalam mall dia telah menofferkan kepada aku dulu....
Sebelum nie pon memang ader mention jika ader tahu kedai nak sewa bgtaulah kan...

Tp xsangka plak nak dapat kedai yg dia sendiri menyewa ha....
3 hari dia bg aku pikir... huhuhu
Xtahu nak pikir tanya pendapat en.somi....
Dan ini bukanlah sesuai peluang yg senang nak datang....
Setelah pikir2 punya pikir akhirnya buat keputusan GO ON jew...

Walaupon duit simpanan hampir habis kering dek kerana meniaga nie...
Tp stilll Allah tunjukkan rezeki itu masih ada... So aku & en.somi jadi ambik...
Maka akan bermulalah episod seterusnya nantie IN SHAA ALLAH
Sebelum puasa kami akan masukkan barang...

Dan buat permulaan kami akan jadik syer patner dahulu agar tidak dihidu2 pihak len...
Dan sebaik jah habis RAYA kakak tuh akan sepenuhnya keluar...
Dan hak milik menyewa sepenunya atas nama aku.... Alhamdulillah.....Syukur satu hajat dah makhbul
Cuma perlu menjaga & maintain jew...

MASAALAH

Rasanya sale bulan 3 kurang menjadi... & terdapat lebihan stock yg
Membuatkan aku punya meniaga tuk bulan 4 nie teruk skit permulaannya...
Sampaikan nak masuk event besar dalam USM pon cam lambat jew aku nak p
Booking Booth... Sampai lagu tuh la...
Masih duk try maintain untuk hidup....

Tapi hidup dalam kepayahan & kerisauanlah jawabnya...
Hingga aku diserang angin satu badan baru2 nie...
Hingga rasa nak dema & la nie pon duk sakit2 badan...
Agaknya sbb TEROVER kerja kot....
Badan kurang rest....Malam pon asyikkkkkk sgt terjaga tido sbb twin duk ngigau kerap sgt...

Semua tuh buat aku kepeningan lalat beberapa hari...
Nampak kan kerisauan tuh menjadi2....
Kalau org Penang dia kata RAPLAH sat..... hahahahahha
Disebabkan masaalah ini aku pikir mungkin nak p berurut japlah...

Badan nak kena jaga sbb nak pakai lama kan.... huhuhuh
So musim2 RAPLAH sat nie kita kena buat otak gila2 sat no...
Takpa2 time too kerja dulu.... nantie nak raya kita p holiday.. wahhhh

hahahahahahahah....
oklah no idea dah nak nulis .....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan