Huh..............penatnyer,letihnyer,adesssssssssss sakit sini sana dah badan nie ha..... semua nie gara2 Skim baru kerajaan SBPA..... gaji nek skit kerjanya masyaallah............. tuhan jah yg tahu..teruk gila.... dah seminggu kerja dr pg sampai tgh mlm baru balik umah... sabtu & ahad pon kena paksa mai...... tp tang gaji aku tuh nek 80 inggit jah ..... yg prof nek sampai berribu2 ringgit...... Memang xadilllah najib nie.......... nie kami buat opsyen org nie teruk bukan main sampai ujung tahun pon xleh cuti... nie ko najib bagi gaji banyak2 kat depa yg dah memang gaji banyak.... kata rakyat diutamakan........ PADAHAL yg jawatan tinggi2 diutamakan......... arhhhhhhhhhhhhgggggggggggggg........................ TSUNAMI TELAH PON MELANDA KAT OPIS AKU BILA NAK HABIS NTAH LERRRRRR...... JENUH HAIH...... nie mood xelok duk mai dah ujung2 bulan sapa buat halll memang kenalah....... cian anak twin aku xjumpa & xmen ngan mama dhia....huhhhuh CIAN ANAK MAMA.... Tapi takpalah dah nama nya pon tugasan kenalah buat....
seee yah....................
21 Disember, 2011
19 Disember, 2011
Nama anak2 JIN...................
Hari nie tgh duk rancak2 beleh fb kan tetiba jah tertengok pos kawan kita nih tulih Nama anak2 JIN....... terkejutzzz dengaq..... tp memang jin ader nama cumanya kita xtahu ha....... meh kita baca nak....
Dalam rancangan Tanyalah Ustaz TV9, Ustaz Sharhan Shafie pengamal perubatan Islam menyatakan nama² berikut merupakan antara nama² anak Jin.. walaupun maknanya bagus.. kerana nama² ini boleh mendatangkan penyakit misteri..
1. Balqis
2. Qistina/Kistina
3. Najwa
4. Zakuan/Zaquan
5. Batrisya
6. Erisya
Jadi janganlah sesekali mengambil nama² diatas untuk nama anak² kita.
PERINGATAN dari Ustaz Sharhan Shafie, kepada mereka² yang bernama yang sedemikian TIDAK perlu untuk MENUKARKAN nama tetapi perlu menukar PANGGGILAN kepada yang lain.. sbgi contoh klu SITI NAJWA.. dari dipanggil Najwa ditukarkan kepada SITI.. ^^
Alahai kita sememangnya xdalam ilmu agama memang akan terlepas pandang bab2 nie.....so kalu kawan2 ader yg anak namanya di atas tuh......kita ubahlah panggilan deorg......
ok kawan2...jumpa lagikkkk........................zaaaasssssssss
.
.
.
.
.
.
.
.
1. Balqis
2. Qistina/Kistina
3. Najwa
4. Zakuan/Zaquan
5. Batrisya
6. Erisya
Jadi janganlah sesekali mengambil nama² diatas untuk nama anak² kita.
PERINGATAN dari Ustaz Sharhan Shafie, kepada mereka² yang bernama yang sedemikian TIDAK perlu untuk MENUKARKAN nama tetapi perlu menukar PANGGGILAN kepada yang lain.. sbgi contoh klu SITI NAJWA.. dari dipanggil Najwa ditukarkan kepada SITI.. ^^
Alahai kita sememangnya xdalam ilmu agama memang akan terlepas pandang bab2 nie.....so kalu kawan2 ader yg anak namanya di atas tuh......kita ubahlah panggilan deorg......
ok kawan2...jumpa lagikkkk........................zaaaasssssssss
09 Disember, 2011
Lawatan kerja babah...
Hai semua.........
Kembali lagik kita dalammmmm.......jeng jeng jeng...hehehehe sesajer jah.....
Oklah mepeks jah kan..... kali nie entry nak cita sal babah yg suker buat best...heheheh kang dia baca jebuh ha marah dia kat kiter...... Babah punya lah syok sbb dia dapat p lawatan ke JAMBATAN PULAU PINANG YG KE-2 yg dijangkakan siap dalam hujung tahun 2013 nantie kot.... jambatan nie lebih panjang dr jambatan yg sedia ada.....
Bukan senang org awam nak p tgk kecuali nelayan2 pantai..sbbb deorg ader bot leh la lalu kut bawah ha...heheheheheeheh
Meh layan gambaq...... joms....
Kembali lagik kita dalammmmm.......jeng jeng jeng...hehehehe sesajer jah.....
Oklah mepeks jah kan..... kali nie entry nak cita sal babah yg suker buat best...heheheh kang dia baca jebuh ha marah dia kat kiter...... Babah punya lah syok sbb dia dapat p lawatan ke JAMBATAN PULAU PINANG YG KE-2 yg dijangkakan siap dalam hujung tahun 2013 nantie kot.... jambatan nie lebih panjang dr jambatan yg sedia ada.....
Bukan senang org awam nak p tgk kecuali nelayan2 pantai..sbbb deorg ader bot leh la lalu kut bawah ha...heheheheheeheh
Meh layan gambaq...... joms....
disini bermulanya...
ok safety first...cer teka maner en.somiku
eleh
senyum2...
terpelanting kang...
nie bahagian yg dah siap disambung..
Ha..... camna...... heheheh nantie bila jambatan nie dah siap sepenuhnya meh la kawan2 mai rasmi ....... nak kena tol brapa hinggit xtahulah lagik no...... harap2 samer lah RM 7.00
Jumpa g....bye..........
30 November, 2011
Sudah maju sekarang....
Bertemu kita lagik dalammmmmm..............................
Jeng jeng jeng....hehehehe saja jah buat cam nie...
Berbalik pada tajuk di atas nun...... Twin sayalah dah sesangat maju....
skung nie xdak nerap2...merangkak2 plak..pastuh kan p kat tepi kerusi ka panjat terus...jenuh gaklah nak ikut deorg berdua ha.. kalau deorg menyulur sekali ngan kiter pon nyulur...deorg merangkak sekali ngan kiter pon merangkak.....dah jadik cam bayang2lah kat depa nih.....
Takut jatuh ha....tuh ja.... sebut pasai jatuh tuh kan..aderlah kes ari tuh..abah(bapak cek) jaik bayang2 kakak....duk ralik tgk tv tetiba ader benda jatuh depan mata..kedepukkk..kuatlah gak bunyi nya...ropanya kakak dah p pegang wayar extension bulat (ada atas almari)....tinggi gaklah jatuhnya..terus benjol....kakak apa lagik meraunglah......
Atas rasa bersalah abah pujuklah dia supaya diam...dan benjol di kepala tuh abah demah2kan nak bg turun...hehehehe....selamat bukan kiter yg pegang kalu dakkan...dah kena marah ngan abah.....hehehehehe
Malam tuh kakak tido pon xlena sgt.merengek2..kot duk mimpi kot sakit kepala tuh...dah la baru baik demam jah.....skung nie demam tuh p kat adik plak....habislah mama xcukup tido seminggu nie.....adessssss.......
Jomlah malas nak naip dah meh kita nengok.....
Tuhla al-kisahnya..selagi xleh jalan nie terpaksalah ngikut rentak deorg...kalu dah boleh jalan lagiklah kena lari ikut deorg...hikhihkhik
Apa pon xboleh....apa pon xboleh..... daaaaaaaaa..... :)
Jeng jeng jeng....hehehehe saja jah buat cam nie...
Berbalik pada tajuk di atas nun...... Twin sayalah dah sesangat maju....
skung nie xdak nerap2...merangkak2 plak..pastuh kan p kat tepi kerusi ka panjat terus...jenuh gaklah nak ikut deorg berdua ha.. kalau deorg menyulur sekali ngan kiter pon nyulur...deorg merangkak sekali ngan kiter pon merangkak.....dah jadik cam bayang2lah kat depa nih.....
Takut jatuh ha....tuh ja.... sebut pasai jatuh tuh kan..aderlah kes ari tuh..abah(bapak cek) jaik bayang2 kakak....duk ralik tgk tv tetiba ader benda jatuh depan mata..kedepukkk..kuatlah gak bunyi nya...ropanya kakak dah p pegang wayar extension bulat (ada atas almari)....tinggi gaklah jatuhnya..terus benjol....kakak apa lagik meraunglah......
Atas rasa bersalah abah pujuklah dia supaya diam...dan benjol di kepala tuh abah demah2kan nak bg turun...hehehehe....selamat bukan kiter yg pegang kalu dakkan...dah kena marah ngan abah.....hehehehehe
Malam tuh kakak tido pon xlena sgt.merengek2..kot duk mimpi kot sakit kepala tuh...dah la baru baik demam jah.....skung nie demam tuh p kat adik plak....habislah mama xcukup tido seminggu nie.....adessssss.......
Jomlah malas nak naip dah meh kita nengok.....
Nie kakak
tgk tuh lepas tgn
nie adik
masuk mulut jah tahu
Tuhla al-kisahnya..selagi xleh jalan nie terpaksalah ngikut rentak deorg...kalu dah boleh jalan lagiklah kena lari ikut deorg...hikhihkhik
Apa pon xboleh....apa pon xboleh..... daaaaaaaaa..... :)
21 November, 2011
Babah belanja mkn ikan bakor.....
Semalam babah dapat pokok runtuh & kebetulan gak 12/1/111 baru nie babahnya birthday....so babah belanja mkn ikan bakor kat Teluk Tempoyak,Penang


view kat sana

ikan bakor dia
Gambo di atas dipinjamkan kar google...ngehh3.... xsempatlah nak snap gambaq sbbnya tangan penuh pegang twin dah la time tuh ujan turun dengan mencurah2.....
Seramai 30 org gaklah adik beradik dtg mkn2 ha...sebelah mak mentua den dan jugak sebelah family den....asal tetiba "den plak"
hehehehehe
Babah habis dekat RM300 gaklah....bersamaan 6 ekor ikan siakap + 3 mangkuk besar tomyam campur + 4 pinggan serdahana daging masak merah + 4 pinggan serdahana sayur kailan ikan masin + nasik puith 36 pinggan.......perghhhh....kenyang hah...
Anak cek si adik besalah nangih tgk muka mak mentua cek....ntah la sebb apa dia xmo kat mak mentua cek.....ader yg xberkenan kat mata dia kot....hehehehehe jaat aku..... si Kakak besalah relakkkksssss.......hahahha bagus2.... dah nama pon kakak kan....tp asyik nak melompat jah...lenguh tgn pegang dia....
Oksss... air mak mentua i belanja..hehehehehheehe......yellah bukan time gajis g..... so i bawak perut jah....heheheheh jadiklah.....
Mkn2 la nie kan asyik mkn jah berat cek pon dah nek 3 kg...huhuh perut xyah katalah memang nmpk ketara sgt ha la nie.... malunya....nak kena p kuruih tang perutlah....
sorry korang semua gamba xdak cam xbest kan...len kalilah cek tangkap len..huhuhu...
tqqqqqqqqqq...korang sbb dtg bacer.......
view kat sana
ikan bakor dia
Gambo di atas dipinjamkan kar google...ngehh3.... xsempatlah nak snap gambaq sbbnya tangan penuh pegang twin dah la time tuh ujan turun dengan mencurah2.....
Seramai 30 org gaklah adik beradik dtg mkn2 ha...sebelah mak mentua den dan jugak sebelah family den....asal tetiba "den plak"
hehehehehe
Babah habis dekat RM300 gaklah....bersamaan 6 ekor ikan siakap + 3 mangkuk besar tomyam campur + 4 pinggan serdahana daging masak merah + 4 pinggan serdahana sayur kailan ikan masin + nasik puith 36 pinggan.......perghhhh....kenyang hah...
Anak cek si adik besalah nangih tgk muka mak mentua cek....ntah la sebb apa dia xmo kat mak mentua cek.....ader yg xberkenan kat mata dia kot....hehehehehe jaat aku..... si Kakak besalah relakkkksssss.......hahahha bagus2.... dah nama pon kakak kan....tp asyik nak melompat jah...lenguh tgn pegang dia....
Oksss... air mak mentua i belanja..hehehehehheehe......yellah bukan time gajis g..... so i bawak perut jah....heheheheh jadiklah.....
Mkn2 la nie kan asyik mkn jah berat cek pon dah nek 3 kg...huhuh perut xyah katalah memang nmpk ketara sgt ha la nie.... malunya....nak kena p kuruih tang perutlah....
sorry korang semua gamba xdak cam xbest kan...len kalilah cek tangkap len..huhuhu...
tqqqqqqqqqq...korang sbb dtg bacer.......
18 November, 2011
Kakak xnak merangkak..
Ish...Ish...ish..
Tak padan ngan usia dia...baru jah 8 bulan ++ tp duk buat serupa 10++
hahahahahahahahhaa
Tahukan sapa...hikhikhik tgk tajuk dah tahulah....ngeh3
Nie budak kecik nie.... peel baru dia menyulur kat tempat2 merbahaya A.K.A kerusi,meja,almari dan sama waktu dengannya....
Pastuh duduk cam nak merangkak tuh...merangkak setapak dua... tangan dah ready letak kat permukaan tinggi...... dan terussssssssssssssssssss.... bangun......
Hah.................. terer kan..... yg g hebat tuhkan...u allllsss.... dia lepas tangan pastuh tgk muka sapa yg duk menunggu kat belakang dia (nak sambut kalu jatuh).....
Best.....selalu dah duk buat camnie.....adusssss.... dah xleh tinggal sensorang....bahaya sgt
kang xpasal benjol kpala.......
Si adik menyulur jah boleh tp bila tgk kakak memanjat tuh dia pon nak buat jugak....
yg nak tergelak tuh angkat badan jah punggung xangkat maner boleh panjat...hihkihkhihk
adik nie lawak skit......
Meh layan Gambaq depa......
Sila..sila...
Walaaaaaaaaaa............................ dah besar dah deorg dan banyak halllah deorg buat jugak....
makin penatlah mamanya ha....
masih sbb sudi baca blog saya.....
dtg lagik ek................. daaaaaaaa.......................diiiiiiiiiiiiiiiii............... duuuuuuuuuuuuu
Tak padan ngan usia dia...baru jah 8 bulan ++ tp duk buat serupa 10++
hahahahahahahahhaa
Tahukan sapa...hikhikhik tgk tajuk dah tahulah....ngeh3
Nie budak kecik nie.... peel baru dia menyulur kat tempat2 merbahaya A.K.A kerusi,meja,almari dan sama waktu dengannya....
Pastuh duduk cam nak merangkak tuh...merangkak setapak dua... tangan dah ready letak kat permukaan tinggi...... dan terussssssssssssssssssss.... bangun......
Hah.................. terer kan..... yg g hebat tuhkan...u allllsss.... dia lepas tangan pastuh tgk muka sapa yg duk menunggu kat belakang dia (nak sambut kalu jatuh).....
Best.....selalu dah duk buat camnie.....adusssss.... dah xleh tinggal sensorang....bahaya sgt
kang xpasal benjol kpala.......
Si adik menyulur jah boleh tp bila tgk kakak memanjat tuh dia pon nak buat jugak....
yg nak tergelak tuh angkat badan jah punggung xangkat maner boleh panjat...hihkihkhihk
adik nie lawak skit......
Meh layan Gambaq depa......
Sila..sila...
nie adik....
nie kakak
kakak lagi
adik nak kuar
kakak buat mata
Walaaaaaaaaaa............................ dah besar dah deorg dan banyak halllah deorg buat jugak....
makin penatlah mamanya ha....
masih sbb sudi baca blog saya.....
dtg lagik ek................. daaaaaaaa.......................diiiiiiiiiiiiiiiii............... duuuuuuuuuuuuu
09 November, 2011
P membersihkan jiwa dengan ESQ Leardership : Basic
18 Nov hingga 20 nov 2011, bertempat di Hotel Gurney,Penang.....
Kiter p kursus membersih rohani & jasmani dari kecelaruan dlm kehidupan....cewahh ayat xbleh blah..... Kursus nie bagus rrr sbb mengajar kita insaf dalam apa yg kita lakukan....
memebersih gaklah jiwa ku yg kotor nie..huhuhh.... dari awal acara hingga akhir acara....asyik nangis jah sampai sakit kepala ha....memang tugas Urusetia ESQ nei bg peserta menangis....
dia punya audio vedeo dia memang perghhhhhhh mantoplah.....sampai nak terkeluar jantung di buatnya...... power gilerssss........
ader satu bab tuh bab ALAM KUBUR.... fuh!!! memang menakutkan....dok dengar suara2 org dlm kubur jerit...xberani aku nak tgk kat depan....Insaf..insaf..insaf....
Tapi pengajaran dia adalah untuk kebaikkan kita jugaklah....huhhuh memang bestlah.....skung nie kami dah jadik ahli bersekutu ESQ.... Program nie ader 3 peringkat...so peringkat seterusnya kalu nak p masuk percuma aja....cuma kos p tuh tanggung sendirilah.....
meh layan gambonya...
Maap gambo herot petot sbbnya gambo dijual maser kat sana jah xleh bawak camera sendiri....deorg jual 4 RM 10 inggit...pandai dunggu bisnes.....
Dah tuh nak masuk dlm blog nie kami scan jah tp entah sbb apa dia herot petot ha.....haih....nmpk sgt kami xreti guna ....hahaahahahaha
Apa pon terima kasih sudi baca entry kami.........
TQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQ...........................................see you again....
Kiter p kursus membersih rohani & jasmani dari kecelaruan dlm kehidupan....cewahh ayat xbleh blah..... Kursus nie bagus rrr sbb mengajar kita insaf dalam apa yg kita lakukan....
memebersih gaklah jiwa ku yg kotor nie..huhuhh.... dari awal acara hingga akhir acara....asyik nangis jah sampai sakit kepala ha....memang tugas Urusetia ESQ nei bg peserta menangis....
dia punya audio vedeo dia memang perghhhhhhh mantoplah.....sampai nak terkeluar jantung di buatnya...... power gilerssss........
ader satu bab tuh bab ALAM KUBUR.... fuh!!! memang menakutkan....dok dengar suara2 org dlm kubur jerit...xberani aku nak tgk kat depan....Insaf..insaf..insaf....
Tapi pengajaran dia adalah untuk kebaikkan kita jugaklah....huhhuh memang bestlah.....skung nie kami dah jadik ahli bersekutu ESQ.... Program nie ader 3 peringkat...so peringkat seterusnya kalu nak p masuk percuma aja....cuma kos p tuh tanggung sendirilah.....
meh layan gambonya...
Maap gambo herot petot sbbnya gambo dijual maser kat sana jah xleh bawak camera sendiri....deorg jual 4 RM 10 inggit...pandai dunggu bisnes.....
Dah tuh nak masuk dlm blog nie kami scan jah tp entah sbb apa dia herot petot ha.....haih....nmpk sgt kami xreti guna ....hahaahahahaha
Apa pon terima kasih sudi baca entry kami.........
TQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQ...........................................see you again....
Langgan:
Catatan (Atom)